Wat als je …
Ontdek hoe je hiermee aan de slag gaat op het slotevent van het onderzoeksproject Start2AIM: Wegwijs met Artificiële Intelligentie voor marketingdoeleinden.
Waar?
WATT The Firms – Nieuwewandeling 62 – Gent
14u30: Deuren open
15u: Verwelkoming en toelichting Start2AIM-project ~ CenSE & UCE (Odisee)
Download de presentatie
15u20: Veel data nodig voor AI-gestuurde personalisatie? Goede data is belangrijker! ~ An Louwagie (Black Tiger Belgium)
Download de presentatie
AI-gestuuurde personalisatie is heel waardevol om je prospecten- en klantenrelaties uit te bouwen. Maar enkel als je basis goed zit! Uit onderzoek van Black Tiger Belgium blijkt alvast dat een Belgisch bedrijf gemiddeld 7% van zijn actieve klanten niet kan bereiken vanwege slechte data. En een fantastische beslissing op basis van foute data, is een fantastisch foute beslissing.
Leer waarom datakwaliteit en goed databeheer belangrijk zijn en hoe je dit schijnbaar complex gegeven stap voor stap kunt aanpakken.
An Louwagie is Marketing Lead en Consultant bij Black Tiger Belgium. Met meer dan 25 jaar ervaring op het gebied van data driven marketing ondersteunt An bedrijven bij het opzetten en optimaliseren van crm programma’s en initiatieven, waarbij zowel het maximaliseren van business data activatie als het respect voor de consument centraal staan.
15u40: Cases uit het Start2AIM e-book ~ CenSE en UCE (Odisee)
Download de presentatie
16u: AI in e-commerce en agency-omgeving ~ Mathias Segaert (D’M&S) en Andreas Coudenys (D’M&S, Earnieland)
Een online shopping platform met massa’s data, daar moeten we iets meer mee doen! Zo dachten we bij D’M&S toen we bij Earnieland betrokken geraakten. Wat is Earnieland, hoe gaan we met data om en hoe proberen we dit tot een hoger niveau te tillen vanuit een communicatie perspectief? Daarop krijg je in deze sessie antwoorden.
Hoe we als communicatiebureau met data omgaan en hoe we onze klanten meenemen in deze reis, is de boeiende vraag waar we deze talk mee vervolledigen.
Mathias Segaert is managing director bij D’M&S in Brugge. Met jarenlange sales-ervaring kan hij zich als geen ander inleven in de uitdagingen die spelen bij onze diverse nationale en internationale klanten. Vandaag staat hij mee aan het roer van dit communicatiebureau en bepaalt hij de data-driven koers die we bij D’M&S varen. Andreas Coudenys is digital strategist bij D’M&S in Brugge. Een merk versterken met de juiste boodschap voor de ideale doelgroep via de geschikte kanalen, is dagelijkse kost voor het strategisch team bij D’M&S. Dit onderbouwen met de juiste data en nieuwe inzichten hieruit halen is de uitdaging die we de komende jaren aangaan.
16u20: Koffiepauze
16u40: Legal vs. marketing: de juridische en ethische uitdagingen voor AI in marketing ~ Bart Van den Brande (Sirius Legal)
Download de presentatie
Het belang van AI in een marketingcontext voor de komende decennia kan niet overschat worden. Maar met nieuwe kansen komen nieuwe uitdagingen. Vanuit juridisch oogpunt stellen zich bij heel wat AI-projecten vragen rond gegevensbescherming en GDPR, transparantie, consumentenbescherming, datalocalisatie en data export, data security, cybersecurity en data breaches, … Het hoeft dan ook niet te verbazen dat vanuit de Europese Unie hard gewerkt wordt aan een duidelijk regelgevend kader voor AI binnen de EU.
Bart Van den Brande, new tech advocaat bij Sirius Legal, vertelt in 30 minuten waar je als ondernemer op moet letten bij de keuze voor AI tools en hoe je juridisch goed voorbereid met AI aan de slag kan.
17u10: Observed Customer Journeys en hoe marketeers deze proactief kunnen inzetten in nieuwe campagnes ~ Geert Vromman (Cropland)
Download de presentatie
17u30: Hoe data uitwisselen met respect voor de privacy? ~ Vincent Naessens (DistriNet Ku Leuven)
Download de presentatie
17u40: Officiële voorstelling Start2AIM e-book ~ CenSE en UCE (Odisee)
Download de presentatie
18u: Netwerkreceptie
20u: Voorziene einde