AI in Marketing:
ook voor de KMO

Ontdek hoe ook jij aan de slag kan met AI in Marketing!

Wat als je …

  • … aan de hand van data je klanten persoonlijk(er) kan benaderen?
  • … meer conversies kan realiseren door gepersonaliseerde campagnes?
  • … dit geautomatiseerd kan doen aan de hand van technologie?

Ontdek hoe je hiermee aan de slag gaat op het slotevent van het onderzoeksproject Start2AIM: Wegwijs met Artificiële Intelligentie voor marketingdoeleinden.

Praktische informatie

Waar?
WATT The Firms – Nieuwewandeling 62 – Gent

Wanneer?
Donderdag 17 februari 2022 vanaf 14u30

Programma

14u30: Deuren open

15u: Verwelkoming en toelichting Start2AIM-project ~ CenSE & UCE (Odisee)

15u20: Veel data nodig voor AI-gestuurde personalisatie? Goede data is belangrijker! ~ An Louwagie (Black Tiger Belgium)

AI-gestuuurde personalisatie is heel waardevol om je prospecten- en klantenrelaties uit te bouwen. Maar enkel als je basis goed zit! Uit onderzoek van Black Tiger Belgium blijkt alvast dat een Belgisch bedrijf gemiddeld 7% van zijn actieve klanten niet kan bereiken vanwege slechte data. En een fantastische beslissing op basis van foute data, is een fantastisch foute beslissing.
Leer waarom datakwaliteit en goed databeheer belangrijk zijn en hoe je dit schijnbaar complex gegeven stap voor stap kunt aanpakken.

An Louwagie is Marketing Lead en Consultant bij Black Tiger Belgium. Met meer dan 25 jaar ervaring op het gebied van data driven marketing ondersteunt An bedrijven bij het opzetten en optimaliseren van crm programma’s en initiatieven, waarbij zowel het maximaliseren van business data activatie als het respect voor de consument centraal staan.

15u40: Cases uit het Start2AIM e-book ~ CenSE en UCE (Odisee)

16u: TBA

16u20: Koffiepauze

16u40: Legal vs. marketing: debat over de juridische grenzen voor AI ~ Bart Van den Brande (Sirius Legal) en Renout Van Hove (Growthagent)

Onze ganse samenleving digitaliseert aan hoog tempo en de marketingwereld is daarop geen uitzondering. AI driven Marketing automation tools veroveren in hoog tempo de werkvloer en de sales talk die daarbij hoort laat vaak uitschijnen dat de sky de limit is als het gaat om de mogelijkheden op vlak van personalisatie en voorspelling van consumer behaviour.

Alleen is er ook een keerzijde aan de medaille. Consumentenbescherming, gegevensbescherming (GDPR) en in de toekomst ook specifieke AI-regelgeving leggen limieten op de schijnbaar eindeloze technische mogelijkheden die AI belooft. Niet alles wat technologisch mogelijk is, is juridisch of ethisch verantwoordbaar en wie zonder goede juridische basis met AI aan de slag gaat, riskeert onderweg aardig wat juridische complicaties op zijn of haar pas tegen te komen. Al die mooie tools op de markt zijn immers niet per definitie juridisch compliant en zelfs als ze dat wel zijn, is het gebruik ervan niet altijd zonder risico. Het gevolg is dat marketeers moeite hebben om in te schatten wat wel en niet kan en waarom ze moeten letten bij de keuze van een nieuwe software tool of app.

Bart Van den Brande, new tech advocaat bij Sirius Legal, en Renout Van Hove oprichter van Growth Agent en ervaringsdeskundige in AI driven marketing automation, gaan geregeld in debat over de schijnbare tegenstelling tussen de beloftes die AI in zich draagt en de grenzen die recht en ethiek proberen te stellen om de privacy en de basisrechten van consumenten te beschermen. Ze deden dat bijvoorbeeld ook al in het boek Obsessed en ook in deze sessie kruisen zij de degens, met als doel ondernemers zeker wél warm te maken voor AI, maar hen tegelijk ook enkele alarm- en knipperlichten mee te geven die hen helpen om tijdig de risico’s in te schatten die automatiseringstrajecten met zich mee kunnen brengen.

17u10: Observed Customer Journeys en hoe marketeers deze proactief kunnen inzetten in nieuwe campagnes ~ Geert Vromman (Cropland)

17u30: Hoe data uitwisselen met respect voor de privacy? ~ Vincent Naessens (DistriNet Ku Leuven)

17u40: Officiële voorstelling Start2AIM e-book ~ CenSE en UCE (Odisee)

18u: Netwerkreceptie
Sluit je graag aan bij de netwerkreceptie? Vergeet dit dan niet als gratis extra aan te duiden bij je inschrijving!

20u: Voorziene einde